מאזני הצדק ועולם
כותב: עורך דין לוליק אסל פורסם ב: כללי 4.08.19, 11:20

עורך דין פלילי חקירה במשטרה

אף אחד אינו רוצה למצוא את עצמו בחקירה משטרתית. אך מה לעשות וגם האדם הכי ישר והכי הגון עלול למצוא את עצמו יום אחד כאשר הוא אזוק ומובל לתחנת המעצר. החקירה היא כמובן בלתי נמנעת והחשוד ימצא את עצמו יושב מול חוקרים קשוחים אשר ינסו בכל דרך לשבור את רוחו על מנת לגרום לכך כי הוא יודה במיוחס לו.
הערה חשובה – בתהליך העבודה כעורך דין פלילי לוליק אסל נוהג להעניק ייעוץ ראשוני ללא התחייבות.

הכר את החוקר

לא כולם יודעים בדיוק מה קורה בחדרי החקירות. אנשים שמוצאים את עצמם לראשונה בסיטואציה מעין זו עשויים להשתכנע מדברי החוקרים אשר יובילו לכך כי הוא יודה במיוחס לו. לא פעם התחושה המתקבלת בחדר החקירות היא כי לו רק תהיה הודאה באשמה הרי שהחשוד יהיה משוחרר לנפשו.
חשוב לדעת כי בעת החקירה תופרים עבור החשוד את התיק הפלילי שלו וכל מילה שהוא יאמר עשוי להוות גורם מפליל. אחרי שהחשוד כבר הודה במיוחס לו, גם אם ההודאה היא לא באמת נכונה והוא הודה רק מתוך לחץ ומתוך שהוא האמין כי ההודאה במעשה היא זו שתפתח עבורו את השער לעולם החופשי, עדיין תעמוד לו ההודאה לרועץ והוא ייאלץ להתמודד עם התוצאות.

לא מתקדמים לשום מקום ללא עורך דין

זו הסיבה שאנחנו ממליצים לכל מי שנמצא בשלב כזה של מעצר וחקירה, כי ימהר ליצור קשר עם עורך דין מהתחום הפלילי, על מנת שהוא יסייע וייעץ לו לכל אורך הדרך. במיוחד בשלבים הקריטיים הראשוניים.
ההכנה מראש והליווי לקראת החקירה המשטרתית הינם הכרחיים ממש והודות להם ניתן יהיה להתנהל בצורה הרבה יותר חכמה במהלך החקירה.

הזכויות של החשוד במהלך החקירה

עורך דין מהתחום הפלילי ייטיב להכין את החשוד לקראת החקירה על ידי כך שהוא ייתן לו את כל המידע בדבר הזכויות שלו כחשוד או כנחקר כאשר המידע הזה עשוי להתברר כחיוני ממש. כך לדוגמא אם החשוד יידע כי הוא יכול לשמור על זכות השתיקה ולא לענות על כל השאלות, הרי שהדבר עשוי לחסוך לו אחר כך הרבה כאב ראש ואף למנוע את ההרשעה.
חשוב לדעת כי החשוד רשאי לבקש כי עורך דין מטעמו ילווה אותו לקראת החקירה והדבר עשוי לתרום לו רבות.
כאשר החשוד נהנה מנוכחותו של עורך דין הנמצא לצדו לאורך החקירה, הרי שהביטחון העצמי שלו עולה והוא יחוש הרבה יותר מוגן ובטוח. הודות לעזרתו וההנחיה של עורך הדין הוא גם יצליח להימנע מטעויות קריטיות שעשויות לעלות לו ביוקר אחר כך.

פונים אל איש המקצוע הנכון

חשוב לדעת כי ישנה חשיבות רבה לבחירה הנכונה בעורך הדין אשר בהחלט יוכל לתת את המענה הנכון ובטוח. הבחירה הנכונה היא זו שעשויה לעשות את ההבדל בין הרשעה מלאה לבין זיכוי מלא.

עורך דין פלילי לוליק אסל
לייעוץ ראשוני עם לוליק אסל התקשרו054-462-9296או שלחו טופס:

    Comments

    comments

    מילון מונחים

    ליצירת קשר ולייעוץ ראשוני –

    054-4629296
    עקבו אחרינו בטוויטר
    עקבו אחרינו בפייסבוק
    לייעוץ בוואצאפ