כותב: לוליק אסל פורסם ב: כללי 26.11.21, 16:37

הטרדה מינית היא עבירה פלילית

הטרדה מינית היא עבירה פלילית לכל דבר והעונש עליה הוא מאסר בפועל עד ארבע שנים.
אם חוויתם הטרדה מינית, גשו למשטרה והגישו תלונה. ניתן להגיש גם תביעה אזרחית בבית המשפט. במסגרת התביעה, המתלונן יהיה זכאי לתשלום פיצויים בגובה של עד 50,000 שקלים וזאת ללא הוכחת נזק.

איזה סוגי התנהגות מהווים הטרדה מינית?

על פי דברי החוק, אלו הם חמשת הסוגים:

-סחיטה באיומים

-ביצוע מעשים מגונים

-הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, כאשר האדם המוטרד הראה שאין לו שום עניין בהן

-התייחסויות שמופנות לאדם המוטרד והן מתמקדות במיניות שלו

-התייחסויות משפילות ומבזות שמופנות למטריד ביחס למין שלו או ביחס למיניותו.

הטרדה מינית במשטרה ובמשרדי ממשלה

יש המון מקרים של הטרדה מינית המבוצעים על רקע של ניצול יחסי מרות. ניתן לראות שבמקרים האלה, מנוצלים יחסי כוחות שיש בעבודה. כלומר המפקד במשטרה למשל או המעסיק, מנצל את יחסי הכוחות ומשתמש בהם על מנת לבצע מעשים מגונים או בכלל על מנת להציע הצעות מיניות נשנות. הבעיה היא שהאדם המוטרד יכול שלא להביע את התנגדותו ואז המפקד או המעסיק ימשיכו עם ההצעות. על כן, במקרה כזה, המעשים עדיין יחשבו להטרדה מינית לכל דבר. כמו כן, אסור שתהיה התנכלות כמו, עיכוב קידום בתפקיד או הרעת תנאים וזאת לאחר שהאדם הגיש תלונה על הטרדה. 

מהו העונש הצפוי בגין הטרדה מינית?

עונש מאסר שיהיה בין שנתיים עד ארבע שנים וזאת בהתאם לחומרת המעשה או המעשים. כמו כן, אם מדובר על עוולה אזרחית, בית המשפט יכול לפסוק פיצויים בגובה של עד 50,000 שקלים ובמקרים מסוימים גם עד 120,000 שקלים.

הטרדה מינית בצבא

יש לא מעט מקרים של הטרדות מיניות בצבא. על כן, ההליכים המשפטיים שייפתחו כנגד האדם המטריד יהיו גם במסגרת חוק השיפוט הצבאי וגם במסגרת בית משפט אזרחי. אגב, החייל או החיילת שעברו הטרדה מינית בצבא, יכולים להגיש תביעה למשרד הביטחון וזאת על מנת שיוכלו לקבל הכרה כנכי צה"ל. 

הגשת תלונה בגין הטרדה מינית במקום העבודה

על המעסיק לנקוט בכל מיני אמצעים שונים וזאת על מנת למנוע התנכלות או הטרדה מינית במסגרת יחסי עבודה. עליו לקבוע נוהל להגשת תלונה, לטפל בכל מקרה בצורה המקצועית והטובה ביותר וכמו כן להרחיק את האדם שמטריד מינית. אם מדובר על מקום עבודה שמעסיק למעלה מ-25 עובדים, אז יש חובה לעגן בתקנון את עיקרי חוק הטרדה מינית. אגב, במידה והמעסיק לא יעשה זאת, הוא ישלם קנס כספי, שכן הוא אמור להיות אחראי לכל פגיעה שנעשה בעובד או בעובדת וזאת עקב הטרדה מינית.

ייעוץ משפטי בגין הטרדה מינית

במרבית המקרים, מדובר על מילה של המוטרד כנגד המילה של המטריד. על כן, יש חשיבות גדולה לבירור מדויק ויסודי של פרטי המקרה. מומלץ להיעזר בייעוץ משפטי שיינתן על ידי עורכי דין מתאימים כמו, עורך דין הטרדה מינית ועורך דין פלילי ומנוסה.

עורך דין פלילי לוליק אסל
לייעוץ ראשוני עם לוליק אסל התקשרו054-462-9296או שלחו טופס:

    Comments

    comments

    מילון מונחים

    ליצירת קשר ולייעוץ ראשוני –

    054-4629296
    עקבו אחרינו בטוויטר
    עקבו אחרינו בפייסבוק
    לייעוץ בוואצאפ