הקשר בין דיני עבודה לעבירות פליליות
כותב: לוליק אסל פורסם ב: כללי 22.11.20, 11:32

הקשר בין דיני עבודה לעבירות פליליות

הפרת דיני עבודה עם אישום פלילי עלולה לגרור עונשים על פי החוק. במקרים כאלו, הפנייה לעורך דין המתמחה בתחום הינה קריטית. המאמר יסביר את הקשר בין דיני עבודה לעבירות פליליות וכיצד עורך דין יכול לסייע.

אלו עבירות פליליות קשורות לדיני עבודה?

על פי החוק ישנן עבירות פליליות הקשורות בנושאי דיני עבודה אשר בגינן מקבלים מאסר בפועל או קנס כספי בהתאם לעבירה. עבירות כאלו כוללות הפרת זכויות עובדים כמו הפרת חוק שכר המינימום, הפרת חוק עיסוק של עובדים זרים, העסקה לא חוקית של בני נוער, קבלת דבר במרמה, גניבה, הונאה, הטרדה מינית, אלימות פיזית ומילולית ועוד. 

עבירות כלכליות

גם הפקת חשבונית פיקטיבית נחשבת לעבירה כלכלית חמורה בדיני עבודה. כאשר מוציאים חשבונית על שם אחר או מקבלים אותה ללא עסקה ומקזזים ממנה את ההוצאות היא תהיה פיקטיבית. אפשרות נוספת היא עבירה משותפת של אדם המפיק חשבונית כזו ואדם אחר המגיש אותה לצורך הוצאות וכתוצאה מכך לא משלמים עליה מס. במקרים כאלו תיערך חקירה כלכלית סמויה ובמידה והמסקנות מחייבות העמדה לדין פלילי, תתבצע גם חקירה גלויה.

כשמדובר בעבירת מרמה והונאה התוצאות יהיו חמורות ועלולות לעלות בקנס או במאסר בפועל. עבירות מסוג זה ידועות כעבירות צווארון לבן והן מאוד מתוחכמות כי נכנס אליהן אלמנט מניפולציה מתוכננת נגד אדם אחר ותועלתנות לאדם המבצע אותה. בעבירה זו נכללים מקרים הקשורים לדיני עבודה כמו, זיוף, מעילה, הונאת נושים ועוד. למשל, מעסיק שמנכה מס במקור לעובד שלו אך אינו מדווח על כך מרמה למעשה את הנושים. דוגמה אחרת למרמה היא כשהמעביד אינו מוציא תלוש משכורת לעובד.

הפיקוח על דיני עבודה

פיקוח על דיני עבודה נעשה באמצעות פקחים של משרד התעסוקה, המסחר והתעשייה. הם יכולים לבצע אכיפה דיני עבודה באופן מנהלי ולהטיל עיצום כספי על המעסיק שהפר את הזכויות של העובד ולנהל נגדו תביעה פלילית. העובד יכול להגיש תביעה אזרחית בזמן בו מתנהלת האכיפה הפלילית או המנהלית. ההבדל הוא שהתביעה הפלילית תתנהל זמן ארוך והתביעה האזרחית זמן קצר יותר וכך ניתן לקבל פיצוי כספי על העוול שנעשה לעובד. מעסיק שקיבל התראה וממשיך להפר את תנאי העבודה יצטרך לתת את הדין על כך. הוא ייתבע אזרחית על ידי העובד ופלילית על ידי התמ"ת.

סיוע של עורך דין

עורך דין דיני עבודה מסייע לעובדים ומעסיקים המופלים בזכויותיהם בכל הקשור לעבודה. עם זאת, רצוי להיעזר בעורך דין לענייני עבודה הבקיא גם בתחום הפלילי. עורך הדין מייצג את התובעים בבית משפט אזרחי. גם מעסיק שקיבל הזמנה לבית משפט כדאי שיהיה מיוצג על ידי עורך דין מומחה לדיני עבודה ולתחום הפלילי. עורך דין מקצועי יוכל להקל על העונש בהתאם לראיות ולמעשים שנעשו בתום לב ובהתאם להוכחות.

עורך דין פלילי לוליק אסל
לייעוץ ראשוני עם לוליק אסל התקשרו054-462-9296או שלחו טופס:

    Comments

    comments

    מילון מונחים

    ליצירת קשר ולייעוץ ראשוני –

    054-4629296
    עקבו אחרינו בטוויטר
    עקבו אחרינו בפייסבוק
    לייעוץ בוואצאפ