שלילת רישיון עקב מצב בריאותי
כותב: לוליק אסל פורסם ב: כללי 1.09.21, 10:53

כך תכין את עצמך לביקורת של רשות המיסים

ביקורת של רשות רגולטורית בעסק – כל רשות שהיא – ובפרט ביקורת של רשות המיסים היא דבר בסיסי ומהותי בעבודת הרגולטור. כך הרגולטור עובד. ביקורות במוסדות ובבתי עסק הן חלק מחובות הרגולטור להסדרת כלל תחומי העבודה והעשייה במדינה לטובת כלל אזרחי המדינה. הרגולטור קיבל על עצמו את האחריות לוודא שאזרחי המדינה כולם מקבלים שירותים נאותים ממוסדות ומבתי עסק באופן שהולם את החוק. ובמסגרת אחריות זאת הוא מבצע ביקורות שגרתיות הן מתוכננות והן בהפתעה. 

ביקורת היא חלק מעבודת הרגולטור

אין ממה להיבהל! ביקורת של רשות המיסים היא חלק מהעבודה השוטפת של רשות המיסים כרגולטור האחראי על תחום גביית המיסים במדינה, ויש לראות את הביקורת כחלק משגרת החיים בכלל ומשגרת העסק בפרט. עסק שמנוהל היטב וספריו מסודרים הוא עסק שיזכה בביקורת טובה, יעילה ופורה של רשות המיסים, ובהחלט יכול להתגאות בתוצאותיה ולהציג אותן לראווה. 

האם אפשר להימנע מביקורת של רשות המיסים בעסק? התשובה היא לא. שוב – ביקורת היא חלקת מעבודת הרגולטור וגם העסק שלך צפוי ביום מן הימים – אם לא אחת לתקופה ובאופן שוטף ומסודר – לקבל את בקרי רשות המיסים ולסייע להם להכיר אותך ואת העסק שלך על הצד הטוב ביותר. עם זאת, יש ביכולתך לסייע לרשות המיסים להכיר אותך בלי שיגיעו אליך בהפתעה באמצע היום כשהכי לא נוח. האם הדבר אפשרי ? כן. בואו נבדוק כיצד. 

מנהל עסק? רשות המיסים היא לקוח!

מה דעתך לראות את רשות המיסים כלקוח? אם תראה את רשות המיסים כלקוח ואת העבודה עם בקרי רשות המיסים כחלק ממערך קשרי הלקוחות שלך, תשנה את כל הגישה שלך לנושא הביקורות, וכאשר תגיע אליך ביקורת תקבל אותה עם חיוך כי תהיה ערוך ומוכן. אתה מיומן בניהול לקוחות קשים ואתה יודע כיצד לטפל בהם וחשוב מכול – ספריך מנוהלים היטב ומוכנים להצגה בכל רגע נתון. ולכן כשהבקרים ידפקו לך על הדלת – תפתח אותה לרווחה. 

הקשר עם לקוח שהוא אגוז קשה לפיצוח כמו רשות המיסים לא מתחיל כשנכנסת ביקורת דרך הדלת ביום בהיר אחד. הקשר עם רשות המיסים הוא שוטף וקבוע ומנוהל באמצעות דיווחים חודשיים שוטפים. פקידי ובקרי רשות המיסים כבר מכירים אותך בזכות הקשר החודשי השוטף ביניכם, הודות להקפדתך על מילוי קפדני של כל הדוחות והגשתם בזמן והודות לתשלומים השוטפים שאתה מבצע במועד. הקשר ההדוק והשוטף בינך ובין רשות המיסים הוא הדבר שיסייע לך למנוע ביקורת לא נעימה בזמן לא נוח, או לכל הפחות יזכה אותך בביקורת מתוכננת עם הודעה מראש. ביקורת מתוכננת של רשות המיסים היא כרטיס הביקור הטוב ביותר שלך כבעל עסק והוא ניתן לך בזכות הקשרים טובים שלך עם רשות המיסים. 

כשהספרים מנוהלים היטב

ולבסוף – מה עם הספרים שלך? האם הם מנוהלים היטב? האם אתה מקפיד על רישום קפדני ונכון של כל הוצאות העסק והכנסותיו? האם הדוחות שאתה מגיש מגובים באסמכתאות, מתויקים היטב ומוכנים להצגה בכל רגע נתון? האם אתה בקיא בתפעול הקופה שלך – אם יש לך קופה בעסק – ויודע להפיק ממנה דוחות בהתראה של רגע? האם אתה יכול להציג פנקס תשלומים מסודר? האם אתה מקפיד על תיוק ארכיוני כחוק? ברור שכן. ניהול ספרים נכון הוא חלק מהותי ובלתי נפרד מעבודתו התקינה של העסק והוא כשלעצמו יחסוך ממך חוסר נוחות, מבוכה או בהלה בעת קבלת ביקורת של רשות המיסים. עסק מנוהל היטב הוא עסק שספריו מנוהלים היטב וקשריו עם רשות המיסים הדוקים וטובים מלכתחילה הודות לכך. דבר זה כשלעצמו עשוי למנוע ממך ביקורת של רשות המיסים בעסק שלך. 

 

נכתב בשיתוף עם עמית גרינברג – רואה חשבון לחברות ויועץ מס

עורך דין פלילי לוליק אסל
לייעוץ ראשוני עם לוליק אסל התקשרו054-462-9296או שלחו טופס:

    Comments

    comments

    מילון מונחים

    ליצירת קשר ולייעוץ ראשוני –

    054-4629296
    עקבו אחרינו בטוויטר
    עקבו אחרינו בפייסבוק
    לייעוץ בוואצאפ